2016. március 10., csütörtök

Liebster Award


Egy pár nappal ezelőtt keresett meg Evolett Doyle, akinek ezúton is köszönöm, hogy megtisztelt a Liebster Award díjjal, ami egy blogosok közt terjedő kezdeményezés. 

Szabályok:
° Köszönd meg a díjat, akitől kaptad!
° Maximum 11 blogtársadat jelöld.
° Írj magadról 11 random dolgot.
° Válaszolj a jelölő blogger kérdéseire.
° Tegyél fel 11 kérdést az általad választott bloggernek.

11 random dolog rólam:
1. Két kisebb testvérem van, egy 25 éves öcsém és egy 14 éves húgom, akik szintén rajonganak a távol-keleti dolgokért a maguk módján.
2. Most volt a 7. évfordulónk a párommal, aki a kapcsolatunk során anime-rajongóvá vált (kétségtelen a hatásom, hiába tagadja :P).
3.  A felirataim mennyiségéből és gyakoriságából nem igazán tűnik ki, de végtelenül lusta tudok lenni, akár hetekig is képes vagyok bizonyos, nem túl sürgős dolgokat halogatni.
4. Egy gyermekotthonban dolgozom nevelőként immár három éve, ahol a hátrányos helyzetű fiatalokat igyekszünk felkészíteni a nagybetűs Életre.
5. Hihetetlenül hisztis tudok lenni, de ebből általában a hozzám legközelebb állók részesülhetnek. :D
6. A kedvenc "szuperhősöm" Deadpool. ;)
7. Gyakran égeti a zsebem a pénz, így nehezen tudok spórolni (vagyis többet is tudnék, ha nem költekezném időnként túl magam). ;)
8. Előszeretettel ismerkedem ázsiai fiúkkal (neten), de sajnos 10-ből 9 perverz, és időnként már én szégyellem magam helyettük. XD
9. Humoros, szarkasztikus, toleráns, kedves és beszédes embernek tartom magam, mondhatni TSI-szindrómában szenvedek (Túl Sok Információ xD).
10. Utálom a tengeri herkentyűket, ezért hiába is szeretnék elutazni valamelyik távol-keleti országba, valószínűleg kissé feszengenék az ottani étrend, és a szervezetemben kiváltott hatása miatt. :D
11. A kedvenc állataim a macska, vadászgörény, ló és róka.


Evolett Doyle kérdései:

1. Miért kezdtél el sorozatokat fordítani?
Eredetileg animéket fordítottam, de ott nagyon betelt a piac. A fordításra egyébként egy ismerősöm kért fel, aki akkoriban fordítócsapatot készült létrehozni. Irodalmi érzékkel mindig is rendelkeztem, az angolt pedig akkoriban nagyon megszerettem a gimis tanárom jóvoltából, így belevágtam, élveztem. ^^ Aztán néhány évvel ezelőttig kicsit háttérbe szorult a fordítás, volt egy kemény játékfüggő korszakom (MMORPG xD), aztán amikor az kezdett megfakulni, rátaláltam a Viki-re egy ismerős ajánlására, ott pedig újra rátaláltam a régi hobbimra, a fordításra, ami sorozatoknál kicsit nagyobb kihívás, mint egy 20 perces részekből álló animénél. :P (Egyébként gondolkodtam rajta, hogy talán megint fordítanék animét is, de nem tudom, mennyire lenne rá igény, meg nem akarok vérmes tinilányokkal veszekedni, ha netán ugyanazt választom, mint ők. :D)

2. Melyik a kedvenc koreai sorozatod?
A Boys Over Flowers. Ez volt az egyik első, amit láttam, és ami mély nyomot hagyott bennem. Nem csak a szépfiúk miatt, hanem azért is, mert érzelmek széles skáláját váltotta ki belőlem; hol nevettem, mint egy őrült, hol sírtam és szorongtam, mintha az én szívem tépték volna ki, és nem Geum Jan Di-ét.

3. Ki a kedvenc koreai színészed?
Fiatal férfiak közül Lee Min Ho, hiszen első "szerelem" volt, idősebbek közül pedig Byun Hee Bong (a Madame Antoine Kim elnöke). Női színészek közül nagyon a kedvelem Choi Ji Wo-t (Twenty Again - Ha No Ra).

4. Szereted-e az amerikai filmeket, és ha igen, melyik a kedvenced?
Igen, főleg a szuperhősös, fantasy kategóriájú filmeket, illetve egyes vígjátékokat, drámákat, horrorokat is. Nagy kedvenceim közé tartoznak a teljesség igénye nélkül: A gyűrűk ura, A hobbit, Harry Potter, Viharsziget, Transformers, Avatár, Hellraiser, Pi élete, Deadpool, Az őrzők, A szövetség, A remény rabjai, Álomcsapda, A Karib-tenger kalózai, Benjamin Button különös élete, A fogtündér, A kör (amerikai változat) és most ennyi jutott eszembe. ;)

5. Ki a kedvenc amerikai színészed?
Leonardo Di Caprio, Johnny Depp, Brad Pitt, Dwayne "The Rock" Johnson, Jackie Chan (azt hiszem, tekinthetjük amerikainak :P)

6. Szeretnél-e valamilyen nyelven megtanulni?
Mostanában leginkább a kínai (mandarin) áll közel a szívemhez.

7. Legszívesebben melyik országban élnél?
Thaiföld, Tajvan vagy a Fülöp-szigetek, de akár Hawaii is jöhet. :D

8. Tudsz-e valamilyen hangszeren játszani?
Klarinét (alapfokú, hatéves képzést elvégeztem), zongora (autodidakta módon sajátítottam el), hegedű (két évig jártam)

9. Hogy találtál rá a koreai sorozatokra?
A már említett ismerősöm Viki-s ajánlására. :)

10. Melyik az a koreai sorozat, amiben a legnagyobbat csalódtál?
Heard It Through The Grapvine - 3 rész után feladtam.

11. Kedvenc idézeted?
"Öld meg mind, Isten majd szétválogatja!" (Stephen King: Végítélet) - Mindig ez jut eszembe először, ha idézetről kérdeznek. :D Egyébként inkább az Avatár egyik híres idézete az, ami közel áll hozzám: "Harcos voltam, aki a békéről álmodott, de előbb vagy utóbb mindig fel kell ébredni." Mégpedig azért érzem magaménak, mert sokszor nekem is irreális vágyálmaim támadnak, aztán BAMM!, szembesülök a valósággal, de ettől függetlenül a hitem nem veszítem el.


Az én kiválasztottam Shaolin Bunny lenne, aki a magyar fordítók közül az általam is népszerűsíteni kívánt kínai front éllovasa (legalábbis én annak tartom). :)

A következő 11 kérdést tenném fel neki:
1. Miért éppen Kína?
2. A fordításon kívül mik a hobbijaid?
3. Ha lenne három kívánságod, mik lennének azok?
4. Jártál-e már külföldön, ha igen, hol?
5. Van-e olyan nem kínai sorozat, amit szeretsz?
6. Melyik a kedvenc mitológiai lényed, és miért?
7. Mi szerettél volna lenni gyerekkorodban, és ehhez képest milyen hivatást választottál?
8. Mit tartasz a legnagyobb erősségednek?
9. Van-e háziállatod?
10. Honnan ered a "Shaolin Bunny" becenév?
11. Mit mondanál Hu Ge-nak, ha találkoznál vele személyesen?

Nos, ennyi voltam, és most már tényleg indulok a boltba. :P

3 megjegyzés:

  1. Bettuska!
    Élmény volt olvasni rólad! Kedves és őszinte kitárulkozás!
    Mostantól még közelebb érezlek magamhoz téged!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm ..újra megbizonyosodtam hogy különleges Ember vagy Le a kalappal Előtted ..továbbra is rajongod vagyok !

    VálaszTörlés
  3. Bettuska Kedves!

    Gratulálok, mert megérdemled. Igazán szorgalmas, nyílt szivű emberkét ismertem meg benned nagy örömömre. Nagyon kevés ilyen ember van mostanában sajnos. Tényleg nagyon örülök Neked. Szeretettel: Ildikó

    VálaszTörlés